tisdag 26 mars 2013

Här är fördelarna

The Perks of Being a Wallflower kan jag rekommendera att se en lugn söndags em eller en lugn fredags kväll eller faktiskt närsom man känner för en bra film. Jag älskar att använda beskrivningen värmer. Det är så talande när man säger att det värmde mitt hjärta. Det gör i alla fall denna filmen speciellt, huvudkaraktären Charlie. En kille man snabbt känner sympati för och du stannar på hans sida genom hela filmen. Logan Lerman som spelar Charlie är ju som handen i handsken för rollen. Emma Watson som Sam, hela världens Hermoine, är inte heller så dum, kanske var det ett bra att klippa av sig sitt stora lockiga hårsvall som är utmärkande för hennes roll i Harry Potter. The Perks of Being a Wallflower är en highschool film om den töntige killen som alla hackar på men som hittar coola vänner i form av styvsyskonen Patrick, Sam och deras gäng. Jag gillade den goda relationen mellan de två styvsyskonen Sam och Patrick, deras jargonger och upptåg, men speciellt deras sätt att ta sig an Charlie. Charlie blir givetvis kär i Sam första stund han ser henne. Det är fin och oskyldig förälskelse, Charlie är två år yngre än sina vänner och han känns verkligen liten.  Men det finns mer i filmen än detta. Vi förstår att livet inte har varit så enkelt för Charlie, vi får steg för steg i filmen klarhet i vad som hänt. Filmen har en del finfina scener att bjuda på och en av mina favoriter spelar den nu aktuella David Bowie och hans Heroes en stor roll, det är lite av en gåshudscen. Jag måste här tillägga att den här historien inte utspelar sig nutid, utan när blandband var the shit och att hitta låtar som man hört på radion var en stor utmaning. Vi ska vara så tacksamma för spotify!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar